Сайт учителя-мовника Ілони Юріївни Кулик

Головна сторінка
Методична скринька
Позакласна робота
З Україною в серці
Для батьків
Календар свят
Календарні свята та події. Спілкуємося українською
Календар України
Календар України
Гостьова книга
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Олімпіада » 9 клас

Завдання І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури (частина І)
01.10.2017, 12:10

Царедарівський навчально-виховний комплекс

Лозівської районної ради Харківської області

 

 

Завдання І (шкільного) етапу

Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури

 

9 клас

 

УКРАЇНСЬКА МОВА


 

І. Записати, розкриваючи дужки

Запитали в (Ґрищук Павло), відвідали (Сомко Василь), викликали (Смолка Олександр), переадресували (Сокирко Станіслав), запропонували (Сокирко Андрій), допомогли (Теліга Петро), подарували (Осьмачко Віктор), подякували (Стріха Ярослав), передали (Лепетуха Ольга), відповіли (Перебендя Галина), спілкувалися з (Мохна Тетяна), приїхали з (Кушко Андрій).

6 б. (0, 5 – за кожне словосполучення)

ІІ. Відредагуйте словосполучення

Відкрити книгу, відкрити очі, відкрити вікно, в любому випадку, мені все рівно, на протязі тижня, відноситися з розумінням, грузові перевозки, сезонна розпродажа, йти коло години, об’єм інформації, здавати екзамени, освідчений адвокат, виразити мисль, давайте виконаємо завдання, прийняла участь.

8 б. (0, 5 – за кожне словосполучення)

ІІІ. Дайте чіткі й лаконічні відповіді на запитання та виконайте завдання

  1. Що означають дати 21 лютого, 8 вересня, 9 листопада в сучасному «мовному» календарі?

3 б.

  1. Чому синьоокий пишеться разом, а синьо-жовтий – через дефіс?

1 б.

  1. Визначте спосіб творення слів: залізобетонний, землетрус.

1 б.

ІV. Оберіть одну правильну відповідь:

1. Граматично правильно утворено словосполучення

А програміст по професії

Б відправити по пошті

В виплатити по сто гривень

Г дбайливий по відношенню до майна

Д подорожувати по європейським країнам

2. Поширеним є речення

А Кілька покупців почали сперечатися.

Б Мільярди людей хочуть жити в злагоді.

В Хлопчаки й дівчатка били байдики.

Г Вистава була надзвичайна.

Д Трава не скошена.

3. Граматично правильне продовження речення «Обираючи стиль одягу,..» подано в рядку

А витрачається багато часу.

Б зважайте на певні норми.

В підкреслюється індивідуальність.

Г велике значення має колір.

Д ваш гардероб має залежати від погоди.

3 б. (кожна правильна відповідь – 1 б.)

 

V. 2. Установіть відповідність

  1. Доберіть до фразеологізмів антоніми

 

Фразеологізми

1 як на долоні

2 як камінь під гору котити

3 як бджіл у вулику

4 як дві краплі води

 

Антоніми

А як свиня на коня

Б як у тумані

В як на пожежу

Г як у кота сліз

Д як Сірку муху з’їсти

  1. Доберіть приклад до кожного відокремленого члена речення

Відокремлений член речення

1 означення

2 прикладка

3 обставина

4 додаток

 

Приклад

А Там, замість житечка, в теплеє літечко терен зацвів.

Б По всім світі пронесу нашу гордість і красу – рідну мову.

В У всякому ділі є свої майстри і своє, так би мовити, натхнення.

Г Небо розгорнуло намет свій – синій, широкий, глибокий.

Д З доріг життя сховавши втому, я в отчий край вернусь назад.

  1. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
  • сонячному пагорбі, (1)неподалік уже (2)давним-давно запустілого старовинного маєтку, стоїть школа, (3)мурована з червоної (4)вогнетривкої цегли.

 

А прикметник

Б дієприкметник (форма дієслова)

В прислівник

Г прийменник

Д частка

6 б. (кожна правильно встановлена відповідність – 0,5 б.)

 

Категорія: 9 клас | Додав: il_kulyk
Переглядів: 687 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar