Сайт учителя-мовника Ілони Юріївни Кулик

Головна сторінка
Методична скринька
Позакласна робота
З Україною в серці
Для батьків
Календар свят
Календарні свята та події. Спілкуємося українською
Календар України
Календар України
Гостьова книга
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мій клас » Виховні години та заходи

Правила безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях. Правила безпеки з вибухонебезпечними предметами. Види боєприпасів, методи їх розпізнан
[ · Скачати дистанційно () ] 03.08.2017, 15:36

Мета:

  • повторити значення поняття «Цивільна Оборона» та з основні завдання ЦО; ознайомити учнів з найбільш характерними надзвичайними ситуаціями та з порядком дій у деяких надзвичайних ситуаціях; видами боєприпасів, з причинами знаходження вибухових залишків в землі, правилами поводження при знаходженні незнайомого предмету, небезпечністю ігор з незнайомими предметами;
  • розвивати вміння правильно діяти у надзвичайних ситуаціях;
  • виховувати навички самодисципліни, організованість, впевненість у своїх силах та прагнення допомогти тим, хто цього потребує.

Обладнання: відео файли, матеріал – новини Харківщини, картки

Перебіг класної години

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми і мети виховної години

Метою нашої виховної години є з‘ясувати, що таке надзвичайна ситуація, які бувають надзвичайні ситуації, дізнатися, як діяти при НС, а також як не допустити їх та попередити. Але наша мета - не просто вижити в надзвичайних ситуаціях, а намагатися не допускати їх. Ознайомитися з видами боєприпасів, причинами знаходження вибухових залишків в землі, правилами поводження при знаходженні незнайомого предмету, небезпечністю ігор з незнайомими предметами;

ІІІ. Актуалізація опорних знань

- Давайте повторимо визначення «цивільна оборона» та повторимо основні її завдання.

Цивільна Оборона – це складова частина загальнодержавних соціальних та оборонних заходів, які проводять у мирний та воєнний час для захисту населення та народного господарства від наслідків аварій, катастроф, стихійних явищ та сучасних заходів ураження.

Основним завданням ЦО виступають:

  • Захист населення від наслідків аварій, катастроф,стихійних явищ, сучасних заходів ураження;
  • Забезпечення безперервної роботи об`єктів народного господарства;
  • Проведення рятувальних робіт у зонах аварій, катастроф, стихійних явищ.

ІV. Робота над темою виховної години.

4.1. Мозковий штурм:

  • Що означає поняття «надзвичайна ситуація»?

Надзвичайна ситуація – це порушення нормальних умов життя і діяльності людей.

  • Які види надзвичайних ситуацій ви знаєте?
  1. надзвичайні ситуації техногенного характеру: транспортні аварії (катастрофи), пожежі неспровоковані вибухи чи їх загроза, аварії з викидом (загрозою викиду) небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптове зруйнування споруд та будівель, аварії на інженерних мережах і спорудах життєзабезпечення, гідродинамічні аварії на греблях, дамбах тощо;
  2. надзвичайні ситуації природного характеру: небезпечні геологічні, метеорологічні, гідрологічні морські та прісноводні явища, деградація ґрунтів чи надр, природні пожежі, зміна стану повітряного басейну, інфекційна захворюваність людей, сільськогосподарських тварин, масове ураження сільськогосподарських рослин хворобами чи шкідниками, зміна стану водних ресурсів та біосфери тощо;
  3. надзвичайні ситуації соціально-політичного характеру, пов'язані з протиправними діями терористичного і антиконституційного спрямування: здійснення або реальна загроза терористичного акту (збройний напад, захоплення і затримання важливих об'єктів, ядерних установок і матеріалів, систем зв'язку та телекомунікацій, напад чи замах на екіпаж повітряного чи морського судна), викрадення (спроба викрадення) чи знищення суден, захоплення, встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях, зникнення (крадіжка) зброї, виявлення застарілих боєприпасів тощо;
  4. надзвичайні ситуації воєнного характеру, пов'язані з наслідками застосування зброї масового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження населення внаслідок зруйнування атомних і гідроелектричних станцій, складів і сховищ радіоактивних і токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, сильнодіючих отруйних речовин, токсичних відходів, транспортних та інженерних комунікацій тощо.

Зупинимося на НС воєнного характеру

4.2. Хвилинка новин

4.3. Відеоматеріал «Неспокійні часи», «Небезпечні знахідки»

4.4. Міні-лекція «Правила поводження з вибухонебезпечними предметами»

Знайти сьогодні «небезпечну іграшку» можна практично скрізь: в лісі, в старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі і навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобні вибухівки, що можуть з’явитися на вулицях міст і селищ визначити набагато складніше. Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами досить актуальним.

До вибухонебезпечних предметів відносяться:

вибухові речовини, боєприпаси, бойові частки ракет, авіаційні бомби, артилерійські боєприпаси (снаряди, міни), ручні гранати, стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, карабінів, автоматів тощо), петарди, димові шашки, саморобні вибухові пристрої

Як правило, при знаходженні серійних мін, снарядів, гранат дорослі люди негайно викликають фахівців, які убезпечують район і знешкоджують небезпечні знахідки в установленому порядку. Інша справа – діти. Природна цікавість спонукає їх на страшні експерименти. Діти підкладають боєприпаси у багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, в школу. Тому так важливо пояснити наслідки подібних дій, навчити правилам поведінки у таких ситуаціях.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:

- Наближатися до предмету;

- Пересувати його або брати в руки;

- Розряджати, кидати, ударяти по ньому;

- Розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;

- Приносити предмет до дому, у табір, школу.

Необхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку!

  • з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм. Майже кожного дня ми чуємо про здійснення терористичних актів у яких гинуть люди. Більшість цих актів проходить з використанням вибухових пристроїв. І це, як правило, саморобні, нестандартні пристрої, які складно відшукати, знешкодити або ліквідувати. Злочинці, як правило, поміщають їх в звичайні портфелі, сумки, банки, пакети і потім, ніби випадково, залишають в багатолюдних місцях. У такому разі важко відрізнити сумку з вибухівкою від такої ж сумки, дійсно забутої розсіяним пасажиром в трамваї, тролейбусі або автобусі. Часто такі міни – пастки мають досить привабливий вигляд. Відомі випадки застосування таких мін у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.

От чому вимагають особливої уваги бездоглядні предмети в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі або мітингу.

Люди часто гублять свої речі і, на щастя, не кожна з них несе небезпеку, але є кілька ознак, що дозволяють запідозрити вибуховий пристрій.

Слід звертати увагу на:

- припарковані біля будівель автомашини, власник яких невідомий або державні номери якого не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль здається безхазяйним;

- наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;

- звуки, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;

- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);

- наявність розтяжки дротів, або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань;

- специфічний запах.

 

Якщо знайдений предмет не повинен, як Вам здається, знаходитися «в цьому місці і в цей час», не залишайте цей факт без уваги.

Якщо ви знайшли забуту річ в громадському транспорті, опитайте людей, що знаходяться поряд. Постарайтеся встановити, чия вона або хто міг її залишити. Якщо господар не встановлений, негайно повідомте про знахідку водія (кондуктора).

У разі знаходження підозрілого предмету в під'їзді свого будинку, опитайте сусідів, можливо, він належить їм. При неможливості встановлення власника — негайно повідомте про знахідку у ваше відділення міліції.

Якщо ви знайшли підозрілий предмет в установі, негайно повідомте про знахідку адміністрацію.

 

При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

1. Негайно повідомте чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту.

2. Не підходьте до предмету, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте до знахідки інших людей.

3. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету.

4. Не користуйтеся засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).

5. Дочекайтеся прибуття фахівців, вкажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.

Пам’ятайте! Одна з основних причин нещасних випадків з вибуховими пристроями – грубе порушення елементарних правил безпеки.

Якщо Ви опинилися поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб подивитись або допомогти рятівникам. Найкраще, що Ви можете зробити – залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють бомби парами, щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух. Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у тому числі і представники силових структур, і, при повторному вибуху, жертв буде набагато більше.

Ще раз нагадуємо:

- Не робіть самостійно ніяких дій із знахідками або підозрілими предметами, які можуть виявитися вибуховими пристроями — це може привести до їх вибуху, численних жертв і руйнувань!

- Якщо ви помітили річ без господаря, треба звернутися до працівника міліції або іншого посадовця. Не можна торкатися до знахідки.

- Не користуйтеся мобільним та радіо зв’язком поблизу підозрілої знахідки.

Іноді терористи використовують поштовий канал. Так, вибухом пристрою, присланого в поштовому конверті, був покалічений секретар військового аташе британського посольства в США, а також секретар експерта з ракет професора Пільтца в Німеччині.

Для листів з пластиковою міною характерна незвичайна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і написи типу: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і т.п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.

Міні-дискусія

  • Якщо Ви опинилися поблизу вибуху, чи підете дивитися, що сталося або допомагати рятівникам? Чому?
  • Ви помітили річ без господаря. Ваші дії
  • Ваші дії у разі знаходження вибухонебезпечного пристрою

V. Закріплення вивченого

Опрацювання пам’ятки (картки)

VІІ Підсумок

Наші вам побажання:

Лиха діти стережіться, та при цьому – не губіться.

Бо життя у нас одне, іншого не буде,

Хай же сонечко ясне ніжно вас голубить.

Хай всміхаються до вас і трава, і квіти,

А тепер у добрий час, любі мої діти!

ДОДАТОК

Увага! Небезпечні предмети і речовини!

 

Пам’ятка

 

При виявленні небезпечних речовин і предметів (снарядів, бомб, мін то­що), а також хімічних речовин у вигляді аерозолю, пилу, в крапельно-рідинній формі з неприємним запахом необхідно:

виявивши підозрілий предмет, не підходьте до нього, не торкайтесь його й не пересувайте, негайно зателефонуйте за номером «102»;

• не доторкатися до небезпечних речовин і предметів;

• повідомити службу оперативного реагування району, міста, районну чи мі­ську санітарно-епідемічну службу, управління (відділ) з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, відділ внутрішніх справ;

• негайно вийти за межі зони зараження (забруднення);

• при попаданні отруйних речовин на шкіру, одяг, взуття негайно видалити їх ватним тампоном, папером або іншими підручними засобами;

• після виходу із зони зараження необхідно провести часткову обробку від­критих частин тіла водою, бажано з милом, полоскання рота, гортані, носа, очей;

• відчувши ознаки ураження, негайно звернутися до лікарні.

Пам'ятайте!

Суворе виконання рекомендації цієї пам’ятки і дорослими, і дітьми – запорука збереження життя людей!

Увага! Небезпечні предмети і речовини!

 

Пам’ятка

 

При виявленні небезпечних речовин і предметів (снарядів, бомб, мін то­що), а також хімічних речовин у вигляді аерозолю, пилу, в крапельно-рідинній формі з неприємним запахом необхідно:

• виявивши підозрілий предмет, не підходьте до нього, не торкайтесь його й не пересувайте, негайно зателефонуйте за номером «102»;

• не доторкатися до небезпечних речовин і предметів;

• повідомити службу оперативного реагування району, міста, районну чи мі­ську санітарно-епідемічну службу, управління (відділ) з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, відділ внутрішніх справ;

• негайно вийти за межі зони зараження (забруднення);

• при попаданні отруйних речовин на шкіру, одяг, взуття негайно видалити їх ватним тампоном, папером або іншими підручними засобами;

• після виходу із зони зараження необхідно провести часткову обробку від­критих частин тіла водою, бажано з милом, полоскання рота, гортані, носа, очей;

• відчувши ознаки ураження, негайно звернутися до лікарні.

Пам'ятайте!

Суворе виконання рекомендації цієї пам’ятки і дорослими, і дітьми – запорука збереження життя людей!

 

Категорія: Виховні години та заходи | Додав: il_kulyk
Переглядів: 307 | Завантажень: 97 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar