Сайт учителя-мовника Ілони Юріївни Кулик

Головна сторінка
Методична скринька
Позакласна робота
З Україною в серці
Для батьків
Календар свят
Календарні свята та події. Спілкуємося українською
Календар України
Календар України
Гостьова книга
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мій клас » Виховні години та заходи

Урок-тренінг "Криком вогню не загасиш!"
[ · Скачати дистанційно () ] 03.08.2017, 15:30

Мета:

  • формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі;
  • розвивати навички самозахисту в умовах задимленого помешкання;
  • виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Тип заняття: урок-тренінг

Обладнання: плакати, малюнки, дидактичний матеріал

  1. Організаційний момент. Вправа «Знайомство»

Вступне слово вчителя.

З нашим другом Вогником (на дошці зображення) ми знайомі давно. З ним ми зустрічаємося кожний день. Без нього нам неможливо обійтися.

  • Для чого ж потрібен вогонь?
  • Як ми його використовуємо?

Давайте познайомимось ближче, продовживши фразу: «Вогонь я використовую…».

  • Вогонь – друг чи ворог? (відповіді учнів)

Сьогодні ми на уроці поговоримо про пожежну безпеку.

  • Що таке пожежа? Звідки вона береться? (відповіді учнів)
  • Хто такі пожежники? (відповіді учнів)
  • Які риси характеру повинен мати пожежник? (відповіді учнів)
  1. Зворотній зв'язок. Вправа «Очікування»
  • Запишіть на клейких папірцях у вигляді крапельки , що ви очікуєте від заняття?
  1. Обговорення наслідків пожежі. Вправа «Мозковий штурм»

Пожежа – страшне лихо.

Вона може завдати нам великої шкоди.

Які ж наслідки пожежі? (відповіді учнів).

  1. Актуалізація теми

Діти, а що означає звук, який виникає при багаторазовому ударі залізним предметом по рейці? (сигнал пожежної тривоги).

А як надається сигнал пожежної тривоги у нашій школі?

Отже, тема нашого заняття «Криком вогню не загасиш. Пожежна тривога»

Саме така тема нашого тренінгу, на якому ми повинні навчитися, як діяти під час пожежі. Давайте озвучимо основні правила безпеки життєдіяльності:

  • передбачити
  • уникати
  • діяти
  1. Руханка «Пожежна тривога»

Учні отримують таблички з написами засобів пожежогасіння, ватно-марлеві пов’язки (вода, ковдра, пісок, марлева пов’язка

Тренер називає різні ситуації, коли виникла пожежа, а діти намагаються загасити її.

Наприклад: «Загорілася трава». В коло виходять ті, в кого вода, гілля, земля.

Ситуації:

  • Пожежа в автомобілі;
  • Загорілася новорічна ялинка;
  • Задимлене приміщення.

(Обговорення).

  1. Вправа «Виклик пожежно-рятувальної служби».

Робота в парах (у формі діалогу розіграти дзвінок до пожежної служби, вказавши необхідні вихідні дані)

  1. Евакуація із приміщення школи

Що це таке план евакуації?

Де у нашій школі ми можемо його побачити?

Для чого ж потрібен план евакуації?

Справа в тому, що у приміщеннях, де є багато людей, іноді виникають екстремальні ситуації: пожежі, бійки та інше. Коли безпека загрожує відразу багатьом людям, виникає паніка, при якій люди будь-якою ціною прагнуть дістатися виходу. При цьому виникає некерований натовп, який ще більше ускладнює ситуацію.

Щоб подібних ситуацій не було, у громадських приміщеннях на видноті вивіщують план евакуації, завдяки якому кожна людина знає, яким чином швидко залишити приміщення у разу пожежі. Отож, наше завдання вивчити шлях евакуації.

Давайте пригадаємо правила евакуації, згідно з якими вам забороняється:

  • Панікувати;
  • Голосно розмовляти, сміятися або кричати, це заважатиме чути команди;
  • Обганяти один одного, особливо на сходах;
  • Бігти до місця збору, відлучатися з місця збору кудись без дозволу вчителя;
  • Повертатися в приміщення школи доти, доки не буде дано дозвіл пожежної охорони.

Отже, за сигналом тривоги ви повинні стати біля своїх парт і за вказівкою вчителя залишити приміщення по одному розміреним кроком евакуаційним шляхом. Замикати ходу повинен вчитель із класним журналом. Запитання до вас: для чого вчителю класний журнал?

  1. Підсумок заняття
  1. Бесіда

- Яка найбільша небезпека для людей під час пожежі? (Висока температура, чадний газ)

- Чим треба гасити пожежу? (Вогнегасником, водою, піском, землею, ковдрою )

- Що треба робити, коли на вас спалахнув одяг? (Треба лягти на підлогу і перекочуватись )

- За яким номером потрібно викликати пожежників ? ( Номер – 101 )

- Що треба робити, якщо спалахнув одяг на якійсь іншій людині ? (Треба накинути на людину покривало чи інший одяг і щільно притиснути цю тканину)

- Як захиститися від чадного газу? (Треба дихати через зволожену тканину)

- Якщо пожежа застигла вас у лісі, що ви будете робити ?

(Виходити з небезпечної зони у навітряний бік на галявину, просіку, догогу, річку)

  1. Вправа «Що нового дізнався я на занятті?»

( Учні стають у коло і по черзі говорять: «Сьогодні на занятті я дізнався про те … .)

  1. Вправа «Чи справдилися ваші очікування ?»

- Проаналізуйте свої очікування на крапельках. Якщо вони справдилися, загасіть ними вогнище (приклейте на плакат з намальованим вогнем), якщо ні або виявилися недоречними – вважайте , що вони випарувалися.

  1. Вправа «Побажання по колу»
  1. Зворотній зв'язок

Наш тренінг завершується. Ми підемо з кабінету, але необачливо буде залишати вогник на самоті. Настав час проаналізувати свої очікування на крапельках. Якщо вони справдились, загасіть ними вогнище, якщо ні або вони виявились недоречними – приберіть їх з плакату, наче вони просто випарувалися (за бажанням учні зачитують свої очікування).

Категорія: Виховні години та заходи | Додав: il_kulyk
Переглядів: 664 | Завантажень: 134 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar