Сайт учителя-мовника Ілони Юріївни Кулик

Головна сторінка
Методична скринька
Позакласна робота
З Україною в серці
Для батьків
Календар свят
Календарні свята та події. Спілкуємося українською
Календар України
Календар України
Гостьова книга
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мій клас » Виховні години та заходи

Конституція – основний закон України. Немає прав без обов’язків
08.01.2018, 21:11

Мета : розширити знання учнів про їхні права й обов’язки , сформувати розуміння значення важливості прав і обов’язків у житті людини та виховувати в учнів почуття відповідальності ,сприяти культурному вихованню.

Обладнання : Конвенція про права дитини , Конституція України , Сімейний кодекс , ілюстрована таблиця «Обовязки учнів».

Хід роботи

І . Організаційний момент

     З метою створення позитивного настрою кожен учень своєму сусідові по парті розповідає про найщасливішу хвилину проведеного дня .

     Потім учитель об’єднує дітей у групи таким чином : з чарівного мішечка кожен учень дістає папірець зі словом або з кількома словами ; ці слова є складовими прислів’їв :

  • У своєму домі своя правда .
  • Більше робити , менше говорити .
  • Шануй батька й неньку , буде тобі скрізь гладенько .
  • Сила перед світлим розумом никне .
  • Добрі знання роблять життя красним .

Склавши зі слів прислів’я , діти об’єднуються в групи для подальшої роботи . У групі обирається керівник і секретар групи . Групам дається 1 хвилина , щоб пояснити значення прислів’їв .

ІІ. Актуалізація опорних знань . Мотивація діяльності учнів .

Учитель . Щодня вчителеві неодноразово учні нагадують про свої права . А вчитель у відповідь нагадує своїм вихованцям про те , що слід пам’ятати про свої обов’язки . Так що ж важливіше : права чи обов’язки ? Сьогодні ми спробуємо з вами відповісти на це питання.

         Діти , завершіть вислів : ученому світ , а невченому … ( тьма ) .

От щоб нам не блукати темними доріжками незнання , пропоную для початку пригадати , а комусь й дізнатися , що таке «право» і що таке «обов’язок» .

Учитель роздає учням підготовлену заздалегідь таблицю , яка заповнюється протягом уроку .

Право – це --------------------------------------------------------------------------------------

Обовязок –це ---------------------------------------------------------------------------------

 

Право

№ З/П

Обовязок 

 

У своїй державі я маю

право

 

 

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

У стінах рідної школи

я маю

 

 

1

поважати вчителів і працівників школи , не сперечатися з дорослими

 

2

поважати інших учнів

 

3

бути ввічливим з учителями й учнями

 

4

захищати молодших і слабших

 

5

Оволодівати знаннями,вміннями, підвищувати загальнокультурний рівень

 

6

Брати посильну участь у різних видах трудової діяльності

 

7

бережливо ставитися до державного, громадського й особистого майна

 

8

дотримуватись правил особистої гігієни

 

9

не запізнюватися на уроки

 

10

У приміщенні школи не бігати ,не стрибати , не розмовляти надто голосно

 

У рідному домі я маю

 

 

1

Допомагати батькам по господарству, виконувати необхідну роботу

 

2

надавати батькам моральну підтримку

 

 

 

За допомогою методу «мозкового штурму» учитель вислуховує думки дітей , як вони розуміють , що таке «право», а що таке «обов’язок» , згодом зачитує визначення цих термінів із тлумачного словника . Учні на аркуші записують, що таке «право», «обов’язок» (див. додаток 1)   

Бесіда

  • В якій державі ми живемо ?
  • Які наші державні символи ?
  • Як ви гадаєте , що б трапилося з нашою державою , якби всі довкола жили як заманеться ?

Учитель вислуховує думки дітей .

  • Чи потрібні нам права й обов’язки ?
  • Підкажіть , де ми можемо прочитати про права й обов’язки громадян України ?

Так , саме в Конвенції про права дитини , Конституції України , Сімейному кодексі України.

Учитель ознайомлює дітей з цими джерелами інформації .

ІІІ. Робота з таблицею .

Учитель . Діти , у кожного з нас є чимало прав , але й не менше обов’язків . У нас є змога дізнатися , яку відповідальність ми несемо перед  державою та що нам «пропонує» .

         Кожна група отримує роздатковий  матеріал (див. додаток 2) .

Робота з першою частиною додатку . Завдання : розрізнити права й обов’язки , заповнити таблицю . Час – 5 хвилин . Керівники груп звітують перед класом .

  • Усіх дітей нашої планети вашого віку можна назвати одним словом , підкажіть яким ? (учні)
  • Як ви зрозуміли   ,що ви як учні маєте права ,про які так наполегливо нагадуєте вчителям , і обов’язки , про які вам теж варто пам’ятати . Для того, щоб краще запам’ятати цю важливу для нас усіх інформацію працюємо з другою частиною таблиці  «У стінах рідної школи я маю…»

Давайте озвучимо ваші обов’язки , шановні учні .

Керівники груп читають по два приклади обов’язків .

  • Із чим ви погоджуєтеся ?
  • Що хотіли б додати ?
  • Ваші обов’язки ми зясували , а чи знаєте ви свої права ? У вас 6 хвилин , щоб вписати в таблицю права учнів .

Керівники груп озвучують результати роботи ,доповнюють один одного . Учитель узагальнює , в разі потреби доповнює відповіді .

ІV. Підсумкова робота

  Прийом «Коло думок»

Учитель . Діти , що нового ви дізналися на сьогоднішній виховній годині?

  • Як ви вважаєте , яке з ваших прав найпримітивніше , а яке найважливіше ?
  • Що важливіше права чи обов’язки ?
  • Зрозумійте , що кожен з нас є маленькою , але такою важливою частиночкою цього світу . І знання не лише прав , але й обов’язків , у тому числі й загальнолюдських , допоможе цим частиночкам триматися купи , а не розбігатися , відштовхуватися одна від одної .

 

Додаток 1

Обовязок – це встановлення державою та її інститутами ( навчально – виховними закладами , виробничими установами ) необхідність , яка визначає кожній людині відповідний вид та міру поведінки , а також

відповідальність у разі її невиконання .

Право- це система норм поведінки ,встановлена в суспільстві .

 

 

 

Додаток 2

У своїй державі я маю право:

  • на життя та вільний розвиток ;
  • знати своїх батьків і користуватися батьківською турботою , не розлучатися з батьками ;
  • на проходження військової служби ;
  • відшкодування державі завдані збитки ;
  • на власне імя й отримання громадянства ;
  • на освіту ;
  • на шанування державних символів ;
  • на особистий захист і допомогу держави ;
  • на відпочинок і розваги ;
  • додержуватися Конституції та законів ;
  • на людську гідність і власну думку ;
  • не завдавати шкоди природі , культурній спадщині;
  • на гуманне ставлення ;
  • захищати Вітчизну , її незалежність;
  • на користування послугами системи охорони здоровя .  
Категорія: Виховні години та заходи | Додав: il_kulyk
Переглядів: 317 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar