Сайт учителя-мовника Ілони Юріївни Кулик

Головна сторінка
Методична скринька
Позакласна робота
З Україною в серці
Для батьків
Календар свят
Календарні свята та події. Спілкуємося українською
Календар України
Календар України
Гостьова книга
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мій клас » Виховні години та заходи

90 років української анімації
08.01.2018, 19:03

Мета: розкрити роль мультиплікаційних фільмів; поглибити знання учнів про творчість українських художників-мультиплікаторів та композиторів, які співпрацювали з ними; розвивати образно-асоціативне мислення, здатність до сприймання та інтерпретації інструментальних творів, вокально-хорові навички; вихову­вати естетичний смак, інтерес до української музи­ки, кращі якості особистості.

Обладнання: дидактичний та наочний матеріал

 

ПЕРЕБІГ

Гра «Хто більше»

Потрібно назвати якомога більше мультфільмів та персонажів українсьнської анімації

Учитель

90 років українській анімації, – ожив перший мультик «Солом’яний бичок»

З нагоди Міжнародного дня анімації, 20 аніматорів зі всієї України спільно створили ролик на честь 90 річниці української анімації.

Митці занімували першого персонажа української анімації, солом’яного бичка з народної казки. На жаль, перший український анімафільм, як і більшість ранньої української анімації, не зберігся до наших днів, і ми маємо унікальну нагоду побачити, яким він міг би бути, очима сучасних майстрів анімації, – повідомляють організатори.

Аніматор Леонід Тивонюк, який також долучився до створення ролика про першого українського мультфільму «Солом’яний бичок», розповів про свою роботу.

Перегляд відеофрагменту «90 років українській анімації, – ожив перший мультик «Солом’яний бичок»»

Історія розвитку мультиплікації

Давньогрецькі майстри ніби кадр за кадром зображали своїх спортсменів на вазах, відтворюючи моменти Олімпійських змагань.

Легенди розповідають про те, що єгипетські художники малювали на стінах храму ряд зображень бога, розділених колонами храму. Коли правитель швидко їхав у своїй колісниці повз храм, він бачив швидку зміну послідовних зображень і йому здавалося, що бог ожив і вітає його помахом руки.

Вчені доводять, в первісні часи люди оживляли настінні печерні малюнки за допомогою мерехтіння вогнища в темній печері, тому і малювали тварин з багатьма кінцівками ― це допомагало «оживити» зображення

У середині XIX століття з'явився стробоскоп ‒ іграшка, яка забавляла малих і дорослих ‒ паперовий барабан, що обертався з прорізаними віконцями. Навпроти кожного віконця є зображення, одне із ряду послідовних. Коли барабан обертається, зображення швидко змінювалося, і малюнок ніби оживав.

Машини «оживлення» зображення

«Мультиплікація» походить від латинського multiplikatio ‒ множення, це особливий вид кінознімання, який використовує велику кількість малюнків (послідовних зображень), фотографій скульптурних зображень (ляльок)

Види мультфільмів:

 

  • мальовані;
  • об'ємні (матеріальні);
  • пластилінові;
  • комп’ютерні

 

Історія розвитку української мультиплікації

«Що ми знаєм назубок навіть краще, ніж урок? — Мультики!». Справді, дітям будь-якого віку дуже подобається дивитися мультфільми. Але і дорослим також.

         Чому? Тому що під час їх перегляду всі отримують задоволення,   піднімається настрій. Прекрасні мультфільми для дітей створюють українські аніматори. Тож ознайомимося з їхньою творчістю, яка приносить багато радості юним глядачам.

Зародження українського мультиплікаційного мистецтва

В’ячеслав Левандовський – засновник української мультиплікації

В Україні вперше майстерню мультиплікаційних фільмів (Одеса, 1926) створив В. Левандовський. Його фільми «Казка про солом’яного бичка» (1927) і «Казка про Білку-господарочку та Мишу-лиходієчку» (1928) ґрунтувалися на українському фольклорі, народній казці та були справжнім відкриттям для свого часу. Митець започаткував художній напрям, що став характерним для української анімації.

Становлення української анімації у 30-х роках ХХ ст.

У 30-х роках в анімації плідно працюють С. Гуєцький, Є. Горбач,  І. Лазарчук.

До творчих надбань цього періоду належать: мальований звуковий фільм «Мурзилка в Африці»; стрічка  «Тук-Тук та його товариш Жук»; кольорова картина «Лісова угода»; картина в епічному жанрі «Чарівний перстень». Останній фільм, знятий за мотивами українських народних казок з яскраво вираженим національним колоритом.

Відродження анімаційного кіно в Україні

Відродження української анімації відбулося майже через чверть століття.  У  1959 році  на студії «Київнаукфільм» заснували Творче об’єднання художньої мультиплікації під керівництвом      І. Лазарчука, де 1961р. було створено фільм на актуальну екологічну тему «Пригоди перця»

За два десятиліття сформувалася школа української анімації, що характеризується розмаїттям тематично-жанрових напрямів, творчих манер і стилів. Роботи «Золоте яєчко» І. Лазарчука, «Веснянка» і «Веселий художник» Н. Василенко, «Лелеченя»

“ Як козаки …”

Величезну популярність здобула в Україні та за її межами серія В.Дахна про пригоди козаків. Успіх серії визначили сюжетна винахідливість, розмаїтість дотепних трюків, глибина авторської думки. Фільм «Як козаки наречених визволяли» отримав приз «Срібний сестерцій» на 6-му МКФ документальних і короткометражних фільмів у Ньйоні (Швейцарія, 1973).

Гра  «Відгадай» до якої казки мультфільм

Все змінюється, все йде вперед, але головне в анімації - це творчість художника.
Вона завжди залишається.
Якими б не були комп'ютери і програми, персонажа потрібно вигадати."
Олексій Пружанський

Категорія: Виховні години та заходи | Додав: il_kulyk
Переглядів: 445 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar